З 12 листопада по 12 грудня 2013 року буде проводитися моніторинг якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій та основній школі (Наказ Міністерства № 1412 від 10.10.2013)
Моніторинг здійснюватиметься у 5 та 10 класах загальноосвітніх навчальних закладів з предметів інваріантної складової Типових навчальних планів. На виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 10.10.2013 № 1412 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 17.07.2013 № 995» та з метою оцінювання стану системи освіти та отримання об’єктивної інформації про якість освіти Інститутом інноваційних технологій та змісту освіти надано графік проведення та оновлений варіант «Методичних рекомендацій з проведення моніторингу якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій та основній школі». Електронні версії цих збірників і номери варіантів тестів для виконання їх учнями будуть розміщені за 2 дні до визначеного графіком терміну проведення моніторингу на веб-сайті Міністерства освіти і на нашому сайті.
"Про виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 10.10.2013 № 1412″ лист ІІТЗО від 11.10.2013 № 14.1/10-3300 Графік проведення моніторингу якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій та основній школі
Дата | 5 клас | 10 клас | 12.11.2013 | | Українська мова (для загальноосвітніх навчальних закладів з навчаннямукраїнською мовою) Українська мова (для загальноосвітніх навчальних закладів з навчаннямросійською мовою) Українська мова (для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанняміншими мовами національних меншин) | 13.11.2013 | Математика | Історія України | 14.11.2013 | | Геометрія | 19.11.2013 | | Біологія | 20.11.2013 | Українська мова (для загальноосвітніх навчальних закладів з навчаннямукраїнською мовою) Українська мова (для загальноосвітніх навчальних закладів з навчаннямросійською мовою) Українська мова (для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанняміншими мовами національних меншин) | | 21.11.2013 | | Алгебра | 26.11.2013 | | Фізика | 27.11.2013 | Російська мова (для загально-освітніх навчальних закладів з навчаннямросійською мовою) Російська мова (для загально-освітніх навчальних закладів з навчаннямукраїнською мовою) | | 28.11.2013 | | Іноземна мова | 03.12.2013 | | Хімія | 04.12.2013 | Я і Україна (громадянська освіта), Основи здоров’я – комбінований тест | Технології (обслуговуючи види праці) Технології (технічні види праці) | 05.12.2013 | | Всесвітня історія | 10.12.2013 | | Українська література (для за-гальноосвітніх навчальних закладів знавчанням українською мовою) Українська література (для за-гальноосвітніх навчальних закладів знавчанням російською та іншими мовами національних меншин) | 11.12.2013 | Іноземна мова | | 12.12.2013 | | Географія |
МОНІТОРИНГ – 2013 Освіта – основа інтелектуального, культурного, духовного, соціального, економічного розвитку суспільства і держави. Загальна середня освіта спрямована на забезпечення всебічного розвитку особистості учня методом його навчання та виховання, які ґрунтуються, зокрема, на принципах доступності, науковості, системності, наступності тощо. Це цілеспрямований процес оволодіння учнями систематизованими знаннями, уміннями та навичками з метою досягнення рівня навчальних досягнень, визначених Державним стандартом початкової загальної освіти, Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти та навчальними програмами. Міністерство освіти і науки України спільно з Національною Академією педагогічних наук України з 12 листопада по 12 грудня поточного проводять моніторинг якості загальної середньої освіти за результатами навчання учнів у початковій та основній школі серед усіх учнів 5 та 10 класів загальноосвітніх навчальних закладів усіх типів і форм власності. Основою цього моніторингового дослідження є точні масові педагогічні вимірювання, що повинні забезпечити об’єктивне оцінювання досягнутого учнями рівня навченості та встановлення його відповідності запланованим результатам і нормам навчання, визначення рівня викладання, якості, актуальності та повноти змістового наповнення навчальних предметів тощо. Метою зазначеного заходу є виявлення навчальних досягнень учнів і з’ясування кількох важливих освітніх питань, а саме: ― Які знання здобули учні з тих чи інших предметів, якого рівня сягають їхні загальнонавчальні вміння? ― Який рівень інтересу до навчання сформовано в учнів? ― Чи вміють учні аналізувати зміст прочитаних текстів, робити висновки, висловлювати власне ставлення до прочитаного? ― Чи вміють знаходити нестандартні рішення в процесі розв’язання навчальних завдань, самостійно працювати з підручником, розв’язувати задачі, залучати додаткову інформацію під час виконання проблемних завдань? ― Чи ефективно розподіляють зусилля і час, виконуючи навчальні завдання? ― І головне, чи навчилися учні застосовувати здобуті знання не лише на уроках, а й у повсякденному житті? Структура, обсяг та інші параметри тестових завдань визначено на основі вимог до загальноосвітньої підготовки учнів відповідно до чинних навчальних програм для початкової і основної школи з урахуванням відповідного для цього часу – 45 хвилин. Кожен збірник завдань для проведення моніторингу містить 10 варіантів тестів, кожен з яких складається із завдань, що відрізняються складністю та формою. Кожен учень виконуватиме один варіант тестів та бланк відповідей. Правильні відповіді до завдань тестів з відповідних навчальних предметів будуть розміщені на веб-сайтах Міністерства освіти і науки України, Інституту інноваційних технологій і змісту освіти і Національної академії педагогічних наук України після завершення заходу. Кожний учень матиме можливість попередньо самостійно визначити рівень своїх навчальних досягнень з кожного навчального предмета, порівнявши правильні відповіді до завдань тестів, розміщених на сайті, з особистими відповідями у збірниках завдань, які залишилися після проведення моніторингу. Оцінки за моніторинг у класні журнали не виставлятимуться, оскільки оцінювання моніторингу здійснюватиметься за рівнями навчальних досягнень учнів, але інформація про результати моніторингу кожного учня з усіх навчальних предметів буде до відома його батьків або осіб, які їх замінюють. Участь учнів у моніторингу допоможе вчителям і батькам отримати об’єктивну інформацію про результати їх навчання та сприятиме поліпшенню системної підготовки майбутніх випускників до державної підсумкової атестації та, згодом, і до зовнішнього незалежного оцінювання. Від того, якого рівня знань досягне дитина в школі, залежить її подальше професійне навчання і доросле життя. Об’єктивні результати моніторингу сприятимуть заохоченню школярів до навчання, допоможуть їм зрозуміти, що навчання – це дуже важлива і значуща частина цього періоду життя. За бажанням батьків можна буде здійснити порівняльний аналіз навчальних досягнень учня з відповідними середніми показниками по Україні з метою вдосконалення подальшої навчальної роботи школяра. Моніторинг не передбачає контролю діяльності педагогів чи навчальних закладів, а має на меті з’ясувати типові помилки і прогалини у засвоєнні змісту загальної середньої освіти, виявити болючі проблеми сучасної школи та визначити дієві шляхи їх подолання. Сподіваємося на розуміння всіма важливості цього заходу і сумління в досягненні об’єктивного результату.
чИТАЙТЕ БІЛЬШЕ http://osvita.ua/school/monitoring/ |